www.R-1.pl

Loading

Ile kosztuje strona internetowa?

Ile kosztuje strona internetowa?

Na koszt strony internetowej składa się kilka czynników które warto wziąć pod uwagę zlecając wykonanie strony.

Podstawowe pytania jakie dostaniesz od agencji lub freelancera będą to na pewno :

  1. jaki jest typ strony który chcesz stworzyć ?
  2. czy posiadasz domenę, serwer i certyfikat SSL ?
  3. czy strona będzie tworzona na builderze WordPress od podstaw, czy na szablonie, a może chcesz ją wdrożyć indywidualnie ze względu na funkcjonalności lub layout ?
  4. czy posiadasz identyfikację wizualną / key wizual, CI, materiały marketingowe do projektu UI,
  5. czy posiadasz opracowane persony, wiesz kim jest Twój Klient czy będzie trzeba odbyć serię warsztatów by poznać kto jest Twoim Klientem i w którym momencie procesu zakupowego trafia na stronę oraz opracować komunikację ?
  6. czy chcesz mierzyć wyniki sprzedaży tj: wdrożyć analitykę,
  7. czy chcesz budować ruch z wyników organicznych Google ?

Wszystko po to by ustalić ile pracy będzie po stronie wykonawcy, ile rzeczy masz opracowanych oraz czy szukasz gotowego rozwiązania do wdrożenia czy chcesz pracować w procesie projektowym od tworzenia prototypów, makiet i projektu UI.

Strony internetowe mogą pełnić bardzo różne funkcje, na różne sposoby budować zaangażowanie i realizować cele co za tym idzie mogą być wykonane w różnych technologiach i wdrożeniach dlatego tak ważne jest przygotowanie wstępnych informacji lub odbycie rozmów na etapie podjęcia zlecenia przez firmę.

Strona typu onepage

To strona bez podstron w której pozycje menu kierują do odpowiednich sekcji strony (przewijają użytkownika niżej baneru).

Strona typu One Page, jak sama nazwa wskazuje, skupia się na jednej podstronie. Cała treść serwisu jest zawarta na stronie głównej, a przewijanie ekranu w dół umożliwia dostęp do różnych sekcji, zamiast używania tradycyjnych podstron lub zakładek.

Tego rodzaju strona nie zawiera klasycznych stron wewnętrznych, co ogranicza jej zdolność do prezentowania bardziej zaawansowanych treści. Warto również zaznaczyć, że cały serwis mieści się w jednym adresie URL, bez dodatkowych podstron.

Strona www z blogiem

Strona wyposażona w blog, choć bardziej pasuje tutaj określenie czy będzie blog na stronie gdyż praktycznie większość stron prostych i złożonych posiada obecnie jeżeli nie blog to case studies,

Strona www z rozbudowaną ofertą

Czyli posiadasz firmę która ma rozbudowany wachlarz usług i produktów. Warto te wszystkie informacje umieścić na stronie. Informacja ważna gdyż będzie trzeba zrobić plan (architekturę strony) by móc prowadzić użytkownika po produktach i usługach często powiązanych między sobą.

Strona typu landing page

To strona zbierająca ruch z wyszukiwarki na określone frazy. Strona wejściowa i generująca zapytania. Używana w kampaniach promocyjnych adwords. Zwykle zawiera mało treści, formularz i podpięte kody śledenia lub inne platformy marketingu jak saleforce, salesmanago etc.

Główną cechą, która wyróżnia strony lądowania (landing page), jest ich zdolność do konwertowania jak największej liczby klientów. Wygląd i funkcjonalność strony lądowania są dostosowane do tego celu. Inną ważną cechą charakteryzującą wszystkie strony lądowania jest ich struktura, zazwyczaj składają się z jednej strony internetowej, która albo umożliwia dokonanie zakupu (lub innej pożądanej konwersji), albo przekierowuje użytkownika na kolejną stronę, która pełni tę rolę.

Strony branżowe (firmowe)

To strony określonych branż np: restauracji, fryzjera, szkoleniowa, dla określonej gałęzi przemysłu